Bittr en Nodl kondigen mogelijkheid aan om via het Lightning Netwerk rechtstreeks bitcoin naar Nodl-node te kopen.

Het stapelen van sats met Bittr wordt goedkoper, handiger en sneller voor Nodl-gebruikers!

Announcing possibility to buy bitcoin over Lightning Network directly to your Nodl node
JUN / 27 / 2019

SAN FRANCISCO - Tijdens Bitcoin 2019 op 25/26 juni 2019 in San Francisco hebben de teams achter Nodl en Bittr de basis gelegd voor het mogelijk maken van periodieke bitcoin-aankopen via het Lightning Network van Bittr naar de Nodl-node. De functie wordt beschikbaar voor alle bestaande en nieuwe gebruikers van de Nodl hardware node, op een opt-in basis. Nodl-gebruikers kunnen een periodieke bitcoin-aankoop instellen (dollar-cost-average) en in plaats van de bitcoin on-chain te ontvangen, wordt de bitcoin rechtstreeks naar de Nodl-node verzonden via het Lightning Network.

“Terwijl we tijdens Bitcoin 2019 met het Nodl team praatten, vonden we wellicht de perfecte match om te experimenteren met Lightning-betalingen bij Bittr”, zei Ruben Waterman, oprichter en CEO van Bittr. “Tot nu toe hebben we geworsteld met de integratie van het Lightning-netwerk bij Bittr, omdat we absoluut non-custodial willen blijven, wat Lightning-transacties moeilijk maakte. Bittr moet namelijk direct de bitcoin uitbetalen en kan de bitcoin niet behouden totdat het wordt geclaimd met een Lightning-invoice bijvoorbeeld”.

Bittr stelt haar klanten in staat om periodiek bitcoin te kopen, rechtstreeks in hun eigen bitcoin-wallet, waardoor het de eerste non-custodial bitcoin-spaarservice in Europa is. Momenteel zijn bitcoin-transactiekosten relatief laag, aangezien Bittr-klanten momenteel tussen de 40 en 160 satoshis per transactie betalen. In de toekomst kunnen de transactiekosten echter stijgen, wat resulteert in een voorkeur voor periodieke bitcoin-aankopen via Lightning te doen. In de huidige status van het Lightning-netwerk moet de ontvanger van een betaling online zijn om de betaling te ontvangen. Omdat Nodl-nodes 24/7 actief zijn, zagen de Nodl- en Bittr-teams een mogelijkheid om de Bittr API open te stellen voor Nodl-gebruikers zodat communicatie kan plaatsvinden om Lightning-betalingen te ontvangen.

Nodl-nodes zullen een veilige verbinding (mogelijk via Tor) met Bittr tot stand kunnen brengen, zodat berichten kunnen worden uitgewisseld. Nadat de klanten een (periodieke) bitcoin-aankoop heeft gedaan, laat Bittr de Nodl-node weten dat Bittr satoshis aan de klant wil betalen, waarna de Nodl-node een Lightning-factuur voor dat exacte bedrag verzendt. Als er om wat voor reden dan ook geen communicatie kan plaatsvinden tussen de Nodl-node en Bittr of de Lightning-betaling mislukt, wordt er een on-chain transactie uitgevoerd. Bittr-klanten zullen snellere en goedkopere uitbetalingen ervaren, terwijl ze tegelijkertijd hun privacy verbeteren omdat er minder on-chain zichtbaarheid is van de periodieke bitcoin-aankopen.

De samenwerking tussen Nodl en Bittr zal later dit jaar beschikbaar zijn voor alle nieuwe en bestaande klanten van Bittr en Nodl in de Europese Economische Ruimte (EER).

Perscontact: press@getbittr.com