Bittr kondigt “XPUB Support” aan, waarmee klanten bitcoin kunnen ontvangen op unieke adressen in hun eigen wallet

Verbeterde on-chain privacy terwijl de klant sats stackt met “XPUB Support” op Bittr.

SEPT / 12 / 2019

Vandaag kondigt Bittr de beschikbaarheid aan van ondersteuning voor “Extended Public Keys” (XPUB) op ons bitcoin-spaarplatform, zodat klanten hun periodieke bitcoin-aankopen kunnen ontvangen op een uniek adres in hun eigen eigen wallet. Bittr klanten kunnen nu hergebruik van adressen vermijden en daarmee hun beveiliging en privacy verbeteren. Onze XPUB-functie is het laatste voorbeeld van Bittr's toewijding om de meest private en veilige manier om “non-custodial” bitcoin sparen aan te bieden.

Bittr stelt haar klanten in staat om bitcoin te kopen op een periodieke wijze (“dollar-cost-average”), rechtstreeks in hun eigen bitcoin wallet, waardoor het de eerste “non-custodial” bitcoin-spaar-service in Europa is. Omdat Bittr zijn diensten op een “non-custodial” manier levert, ontvingen klanten hun bitcoin altijd op het enige adres waarmee ze zich hebben aangemeld. Met de lancering van XPUB-ondersteuning kunnen klanten nu kiezen om een XPUB in te voeren, waardoor Bittr een nieuw adres voor elke bitcoin-aankoop kan genereren en klanten daardoor hergebruik van adressen vermijden.

“XPUB-ondersteuning zou Bittr-gebruikers een aanzienlijke verbetering van hun privacy moeten bieden”, zei Matt Odell, Cohost van de podcast “Tales from the Crypt”. “De eenvoudigste manier om sats in Europa te stapelen is nu nog beter“.

Veel klanten uitten hun bezorgdheid over het hergebruiken van één adres voor hun wekelijkse bitcoin-aankoop, waardoor blockchain-analysebedrijven een eenvoudig overzicht krijgen van hun Bittr-spaargedrag. Voorheen moesten Bittr-klanten een volledig nieuw account aanmaken om hun bitcoin-aankopen op een nieuw adres te ontvangen. Bittr's XPUB-ondersteuning biedt nu een oplossing waarmee klanten een Bittr-specifieke portemonnee kunnen maken, waarvan de XPUB kan worden gedeeld met Bittr. Bittr zorgt ervoor dat elke storting automatisch op het volgende ongebruikte adres wordt bijgeschreven!

“De afgelopen maanden heeft het Bittr-ontwikkelteam gewerkt aan deze nieuwe functie die onze klanten betere on-chain privacy en verbeterde veiligheid biedt”, zei Ruben Waterman, oprichter en CEO van Bittr. “Implementatie van XPUB-ondersteuning vereiste grondig onderzoek omdat we dit 100% correct wilden doen, gezien de privacy-implicaties van het delen van een XPUB. We controleren bijvoorbeeld eerst of een bepaalde XPUB reeds is gebruikt, voordat de klant door kan gaan met het aanmeldingsproces en de XPUB wordt opgeslagen in onze database”.

XPUB-ondersteuning is vandaag beschikbaar voor al onze klanten in de Europese Economische Ruimte (EER). Ga naar https://getbittr.com/blog/bittr-implements-extended-public-keys-xpub-ypub-zpub voor meer informatie over Bittr en onze implementatie van XPUB Support.

Perscontact: press@getbittr.com